10.08.2012 TIEDOTE: Futsal-Liigan seurat yhdistyivät

10.08.2012 TIEDOTE: Futsal-Liigan seurat yhdistyivät

10.08.2012

Futsal-Liigaseurat yhdistyivät

Patenttirekisterihallitus on hyväksynyt Futsal-Liigaseurat ry:n perustamisilmoituksen. Yhdistyksen puheenjohtajana toimiva Jussi Kuusela avaa yhdistymisen taustoja:
- Liigaseurat ovat olleet kovin erillään ja moni seuroista on kokenut mahdollisuutensa vaikuttaa Suomi-futsalin kehitykseen vajanaiseksi. Yhdistymisen myötä seuroilla on mahdollisuus hakea voimakkaammin yhteisiä linjoja ja viedä kehitysideoita eteenpäin sekä toimia niiden mukaisesti.

Suomen Palloliitto ja erityisesti sen operatiivinen johto toimitusjohtaja Kimmo J. Lipposen johdolla on suhtautunut myönteisesti seurojen yhdistymiseen.
- Kimmo J. Lipponen ja huippujalkapallojohtaja Petri Jakonen ovat olleet alusta saakka kovin kannustavia seurojen yhdistymiselle. Heidän myönteisen signaalin myötä asiassa on edetty hyvässä yhteistyössä liiton kanssa.

Futsal-Liigaseurat ry:n vuosikokous pidetään syyskuussa, jolloin seurojen on tarkoitus pohtia yhdistyksen tarkempia suuntaviivoja ja toimintatapaa sekä valita avainhenkilöt vetämään toimintaa.
- Monessa seurassa on erittäin positiivinen vire päällä tekemisen suhteen ja uskon näistä seuroista löytyvän halukkaita viemään toimintaa eteenpäin. Toivon myös, että yhdistymisen myötä moni seura on saanut lisää uskoa omaan tekemiseen, sillä futsalilla on Suomessa valtava potentiaali kehittyä todelliseksi huippu-urheiluksi.

Futsalseura, Jyväskylä, Finland. KaDy pelaa miesten ja naisten Futsal-Liigaa. Miesten Suomen mestaruus 5 kertaa 2017-2023.